Pistooli- ja kiväärikerho

Tervetuloa P-HA:n Pistooli- ja Kiväärikerhon nettisivustolle!!!

Pistooli- ja kiväärikerho on nimensä mukaisesti pääseuran alaisuudessa toimiva lajikerho, jossa harrastetaan Suomen Ampumaurheiluliiton lajiohjelman mukaisia pistooli- ja kiväärilajeja. Kerhomme toimii täysin vapaaehtois- ja talkoovoimin. Jotta voit liittyä kerhoon, sinun tulee olla emoseuran (Pohjois-Hämeen Ampujat ry) jäsen.

Mikäli et ole seuran jäsen ja haluat tutustua pistooli- ja kivääriammuntaan, ota yhteyttä kerhon puheenjohtajaan. Hiukan lisätietoja löydät myös sivulta "Tutustumaan lajiin". Järjestämme lajiesittelyjä sekä yksittäisille henkilöille että ryhmille tarpeiden mukaan. Syys- ja talvikaudella (lokakuun alusta huhtikuun loppuun) on mahdollista tulla tutustumaan toimintaamme Peltokadun ilmaradan avoimilla ampumavuorolla, kunhan sovit tapaamisesta kanssamme etukäteen. Vierailijan kertamaksuun sisältyy aina lyhyt turvallisuus- ja lajiopastus, asevuokra, taulut ja luodit yhden iltavuoron ajaksi. Me pidämme huolta sinusta ja turvallisuudestasi.

Meiltä löytyy tekemistä ihan jokaiselle. Jos et halua ampua kilpaa, voit vain harrastaa - tarvitsemme myös reipasta talkooväkeä ja lajiohjaajia. Emme edellytä sinulta aikaisempaa osaamista vaan koulutamme sinut kerhon tehtäviin tarpeiden mukaan. Nuorimmat harrastajat ovat koulunsa aloittaneita ampumakoululaisia eli kultahippuja. Vanhin aktiiviampujamme lähestyy yhdensättäkymmentä elinvuottaan ja on edelleen aktiivisesti mukana toiminnassa.

Sivuiltamme löydät tarkempia tietoja mm. seuraan liittymisestä, ampumaradoista ja järjestämistämme kilpailutapahtumista. Aselupiin liittyvissä asioissa pyydämme teitä ottamaan yhteyttä poliisiviranomaisiin.

Tervetuloa mukaan hyvän harrastuksen pariin!

Pistooli- ja kiväärikerhon johtokunta